onderzoek Universiteit Antwerpen

We zochten naar een positief waarderende manier om vrijwillige lesgevers te kunnen begeleiden in hun lesopdracht.

Dat bracht ons in 2016 bij de opleiding Onderwijs en Opleidingswetenschappen van de Universiteit Antwerpen. 6 masterstudenten onderzochten - in de literatuur en door het volgen van Dinamo-activiteiten - hoe we dit het best kunnen aanpakken.

De studenten maakten 70 lesbezoeken en waren onder de indruk van de positieve en motiverende dynamiek die vrijwilligers uitstralen. Een belangrijke sleutel tot effectief leren! Ze gingen op zoek naar methodieken die het lesgeven van onze vrijwilligers kunnen versterken en vonden een aantal mogelijkheden of kansen die krachtig DINAMO in praktijk brengen. Ze ontwikkelden enkele tools gebaseerd op de instructietheorie van Gagné, een methode om een les in fases op te bouwen:

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. 

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen